• Vestigingen
    • Almere
    • Amerongen
    • Amsterdam
    • Breda
    • Eindhoven – Son
    • Ermelo
    • Nieuwegein
    • Tiel
    • Veenendaal
  • Salarisportaal
  • Contact
  • 中国
  • EN
Logo DK Accountants & Adviseurs
  • Accountancy
  • Fiscale advisering
  • Salarisadministratie
  • Meer
    • Internationaal belastingrecht
    • Corporate Finance
    • Administratieve dienstverlening
    • Juridische Dienstverlening
    • Over ons
    • Werken bij DK
    • Contact
  • Zoek
  • Menu
  • Wat nu als u komt te overlijden?

    U kunt zaken nu al goed regelen

Zijn uw zaken goed geregeld bij overlijden of wilsonbekwaamheid?

Wat nu als u komt te overlijden? Blijven uw nabestaanden dan goed verzorgd achter? Kan uw echtgenoot/partner dan nog wel rondkomen? Is uw vermogen dan wel goed beschermd? En hoe gaat het dan verder met uw bedrijf?

En wat nu als u uw wil niet meer kunt bepalen als gevolg van een ernstig ongeval of ziekte? Wie kan en mag dan uw zaken regelen? Privé en/of zakelijk Komt de continuïteit van uw bedrijf dan niet in gevaar?

Dit zijn vragen, waar u misschien niet direct een antwoord op hebt.

U kunt zaken nu al goed regelen

Wat veel mensen onvoldoende beseffen, is dat je zaken en wensen bij overlijden en bij wilsonbekwaamheid nu al goed kunt regelen. Dit kan onder meer in een testament en een levenstestament, al dan niet aangevuld met passende inkomensvoorzieningen.

Wij kunnen u hierbij uitstekend van dienst zijn. Hoe wij dat doen?

Persoonlijk gesprek

Wij bespreken met u en uw echtgenoot/partner in een persoonlijk gesprek, wat de fiscale, financiële, juridische en vooral praktische gevolgen zijn na een overlijden en bij wilsonbekwaamheid.

Samen maken we een inventarisatie van uw persoonlijke (familie)situatie, de bedrijfssituatie, uw vermogenspositie, inkomensvoorzieningen, uw bestaande testament en uw eventuele huwelijksvoorwaarden.

In het gesprek vergelijken we de uitkomsten hiervan met uw wensen.

Denk daarbij aan de zorg voor uw partner en nabestaanden, de continuïteit van uw bedrijf, bescherming van uw vermogen en (uiteraard) de mogelijkheden om (erf)belasting te minimaliseren.

Wij maken geen uitgebreide rapporten op, en voeren het gesprek aan de hand van een toegankelijke adviespresentatie. Zo komt alles wat nodig is praktisch aan bod.

Advisering en begeleiding

In het gesprek adviseren wij direct en actiegericht hoe u uw wensen fiscaal, juridisch en financieel kunt regelen. Wij maken voor u een verslag met de conclusies en afgesproken acties. Als u dit wilt, zorgen wij voor op maat gesneden testamenten, levenstestamenten en uitvoering van de overige acties.

Tijdens het gehele traject voeren wij namens u de regie; zo sturen wij de notaris en overige betrokken partijen aan.

Door onze aanpak en begeleiding worden uw zaken en wensen integraal – effectief en efficiënt – uitstekend geregeld. U kunt dit met een gerust hart aan ons overlaten en hebt er geen zorgen over.

Bovendien kunnen wij, omdat wij uw persoonlijke en bedrijfssituatie kennen, u of uw nabestaanden goed van dienst zijn wanneer zich onverhoopt een overlijden, dan wel wilsonbekwaamheid voordoet.

Waarom een levenstestament?

Stel u krijgt een ernstig ongeval, waardoor u uw wil niet meer kunt bepalen, en u hebt niets geregeld. Voor uw financiële zaken zal de rechter dan iemand (een bewindvoerder) aanwijzen die deze gaat behartigen. U hebt op deze benoeming geen invloed.

De bewindvoerder moet vervolgens voor “grote” uitgaven (boven de € 1.500) toestemming vragen aan de rechter en achteraf aan de rechter verantwoording afleggen.

Afgezien van de hiermee gepaard gaande (administratieve) lasten, kan dan niet meer namens u direct en adequaat worden gehandeld. Mogelijk komt dan zelfs de continuïteit van uw bedrijf in het geding.

Door uw wensen nu al goed te regelen in een goed doordacht levenstestament voorkomt u onnodige tussenkomst van de rechter en kan namens u te allen tijde direct en adequaat worden gehandeld.

Waarom een testament?

Onder meer om:

  • (erf-)belasting te besparen;
  • de positie van de langstlevende partner ten opzichte van de kinderen te versterken;
  • het “opeten” van vermogen door de langstlevende partner voor Wlz-zorg te voorkomen;
  • geërfd vermogen voor de kinderen veilig te stellen bij hertrouwen van de langstlevende partner;
  • door de kinderen geërfd vermogen tegen de “koude kant” te beschermen;
  • een voogd over minderjarige kinderen te benoemen;
  • bewind over na te laten vermogen in te stellen, bijvoorbeeld tot een bepaalde leeftijd van de kinderen, ter voorkoming van “verkwisting”;
  • een (opvolgend) executeur te benoemen om een adequate afwikkeling van de nalatenschap te waarborgen;
  • voortzetting van uw bedrijf en de bedrijfsopvolging fiscaal en juridisch goed te regelen (al dan niet in aanvulling op een eventuele firma-akte, statuten en/of aandeelhoudersovereenkomst).

Onze wijze van advisering

Onze advisering strekt veel verder dan alleen de accountancy. Wij werken in teamverband met gespecialiseerde en ervaren professionals.

Heeft u nog vragen of wilt u een afspraak maken? Neem gerust contact met ons op.

Download de leaflet,

dan kunt u het altijd later nog even nalezen.

Leaflet downloaden

Contact opnemen

Paul van Hagen en collega’s zijn u graag van dienst

Stel uw vraag
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vrijblijvend kennismaken?

Vrijblijvend kennismaken

  • DD dash MM dash JJJJ
  • :
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Uw privacy is bij ons in goede handen. We gaan zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Lees meer

Paul van Hagen

Paul van Hagen

Senior belastingadviseur
DK Accountants & Adviseurs

Over ons

Wij zijn een professioneel, veelzijdig en snelgroeiend accountants- en advieskantoor. We bieden maatwerk aan onze klanten en zorgen daarbij voor een goede prijs/kwaliteitverhouding. Vragen? Neem gerust contact op.

Onze diensten

  • Accountancy
  • Fiscale advisering
  • Internationaal belastingrecht
  • Salarisadministratie
  • Juridische advisering
  • Financiële planning
  • Corporate Finance
  • Corporate Recovery
  • Administratieve dienstverlening

Onze locaties

  • Almere
  • Amerongen
  • Amsterdam
  • Breda
  • Eindhoven – Son
  • Ermelo
  • Nieuwegein
  • Tiel
  • Veenendaal

Aangesloten bij

Logo NBA
Logo FFP
Logo register-belastingadviseurs
© Copyright - DK Accountants & Adviseurs
  • Werken bij DK
  • Algemene voorwaarden
  • Klachtenregeling
  • Privacy- en cookieverklaring
  • Disclaimer
Scroll naar bovenzijde
DKaccountants verzamelt geanonimiseerde informatie over bezoek aan deze website. Privacy- en cookieverklaring OK
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN