Veelgestelde vragen personeels- salarisadministratie
Kan de aangifte loonheffingen ook met een SEPA bestand betaald worden?
SEPA Loonheffingen
Het is mogelijk om de aangifte loonheffingen te downloaden in een SEPA bestand en zo in te lezen bij de bank. Indien u een uitgestelde betaling wilt doen, pas dan eerst de betaaldatum aan en klik daarna op download SEPA.
Om gebruik te maken van SEPA bestanden hebben wij het banknummer nodig van uw bedrijf. U dient zelf contact op te nemen met de bank om de optie SEPA in gang te zetten.
Wat is de domeinnaam voor de werknemersapp?
Werknemersapp
De domeinnaam die opgegeven dient te worden in de Nmbrs app is: dkaccountants.nmbrs.nl
Ik heb een nieuwe medewerker. Welke documenten hebben jullie nodig om de salarisverwerking te verzorgen?
Nieuwe medewerker
De documenten die wij nodig hebben om de salarisverwerking te verzorgen zijn:
- Kopie geldig identiteitsbewijs (voor- en achterzijde, geen rijbewijs)
- Opgaaf gegevens voor de loonheffingen
- Arbeidsovereenkomst (door beide partijen getekend)
Mijn werknemers willen ook graag een inlog in Nmbrs, kan dat?
Inlog in Nmbrs
Wij bieden werkgevers kosteloos de mogelijkheid om uw medewerkers een inlog te geven in de online salarisomgeving. Indien u hiervan gebruikt wilt maken stuur dan een e-mail naar lonen@dkaccountants.nl met de (privé) e-mailadressen van de werknemer(s).
Werknemers kunnen dan hun loonstroken en de jaaropgave inzien.
De loonstroken van de werknemers zijn nog niet zichtbaar. Kan ik dat zelf doen?
Loonstroken zijn niet zichtbaar in Nmbrs
Als werkgever kunt u zelf de stroken van de werknemers zichtbaar maken. Na inloggen ziet u bij de salarisdocumenten de run met salarisdocumenten staan. Als u op de envelop naast de run klikt komen de salarisstroken beschikbaar voor uw medewerkers. De medewerkers ontvangen op dat moment een e-mail dat ze in kunnen loggen om de salarisstroken in te zien.
Het vinkje achter de run geeft aan dat de salarisstroken zichtbaar zijn voor de werknemers.
Hoe kan ik in mijn eigen Nmbrs omgeving salarisdocumenten van voorgaande jaren zien?
Salarisdocumenten van voorgaande jaren inzien
Op het startscherm ziet u de dashlet Salaris Documenten. Rechts onderin die dashlet staat Meer…
U krijgt dan een overzicht met de runs van het huidige jaar. Rechts bovenin de hoek ziet u een balkje met het huidige jaartal. Wanneer u op het pijltje klikt kunt u een ander jaartal selecteren.
Ik krijg een e-mail met het verzoek het IP adres te valideren. Waarom is dat?
Valideren IP adres in Nmbrs
Om er zeker van te zijn dat u (en niet iemand anders) probeert in te loggen is het noodzakelijk om het IP adres te valideren, dit is dus een beveiligingsmaatregel.
Wanneer u het IP adres in de e-mail bevestigd heeft u weer toegang tot uw eigen online salarisomgeving.
Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?
Het wachtwoord moet aan de volgende vereisten voldoen:
- Minimale lengte van 8 tekens
- Moet tenminste één hoofdletter bevatten
- Moet tenminste één kleine letter bevatten
- Moet tenminste één cijfers bevatten
- Moet tenminste een van deze symbolen bevatten ! @% # $ …
Mijn scherm ziet er anders uit, er missen onderdelen. Hoe kan dat?
Sinds 1 maart 2020 is de ondersteuning Internet Explorer gestopt. Wij adviseren u om gebruik te maken van browsers met de meest recente webstandaard, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox en Microsoft Edge.
CONTACT MET AFDELING PERSONEELS- EN SALARISADMINISTRATIE
Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer weten over onze dienstverlening op het gebied van personeels- en salarisadministratie, neemt u dan contact met ons op via onderstaand formulier of per mail.